KUP KSIĄŻKĘ
- tytuł/y powieści,
- sposób dostawy (In Post, Poczta Polska)
- informację dot. dedykacji.
Regulamin sprzedaży powieści na odległość
§ 1
Postanowienia wstępne
1. Niniejszy regulamin skierowany jest do Konsumentów i określa zasady oraz tryb zawierania z Klientem Umowy Sprzedaży na odległość.
§ 2
Definicje
1. Sprzedawca - osoba fizyczna prowadząca niezarejestrowaną
działalność gospodarczą, Paulina Wysocka –
Morawiec, autor.
1.
Klient - każdy
podmiot dokonujący zakupów powieści autora.
2.
Umowa zawarta na
odległość - umowa zawarta z Klientem na odległość bez jednoczesnej
fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej
liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy
włącznie.
3.
Regulamin -
niniejszy regulamin sprzedaży na odległość.
4.
Zamówienie -
oświadczenie woli Klienta składane za pomocą poczty e-mail lub innych dostępnych
kanałów komunikacji zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży
Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
5.
Produkt -
rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
6. Umowa Sprzedaży - umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też - stosowanie do cech Produktu - umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.
§ 3
Kontakt ze Sprzedawcą
1.
Adres Sprzedawcy: ul. Zaciszna 4, 42-274 Rększowice
2.
Adres e-mail Sprzedawcy: paulinagwysocka@gmail.com
3.
Numer telefonu Sprzedawcy: 515 715 815
4.
Facebook i Instagram: @wysockamorawiec
5.
Numer rachunku bankowego Sprzedawcy PL 85
1020 2368 0000 2802 0525 2061
6. Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
§ 4
Informacje ogólne
1. Ceny podane są w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).
§ 5
Zasady składania Zamówienia
W celu złożenia Zamówienia
należy:
1.
Wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a
następnie poinformować Sprzedawcę o swoim wyborze za pośrednictwem kanałów
kontaktu wyznaczonych w paragrafie 3.
2.
W wiadomości należy poinformować Sprzedawcę o wybranym
sposobie dostawy oraz wymienić adekwatne dane Klienta niezbędne do nadania
przesyłki
3. Poinformować Sprzedawcę o wybranej metodzie płatności.
§ 6
Oferowane metody dostawy oraz płatności
1.
Klient może skorzystać z następujących metod dostawy
lub odbioru zamówionego Produktu:
a.
Przesyłka pocztowa.
b.
Przesyłka do punktu (Paczka Ruch; Paczkomat InPost),
c.
Przesyłka kurierska (InPost),
d.
Odbiór osobisty dostępny po wcześniejszym uzgodnieniu w
miejscowości Rększowice, Konopiska, Poczesna, Poraj lub Częstochowa.
2.
Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
a.
Płatność przy odbiorze osobistym
b. Płatność przelewem na konto Sprzedawcy
§ 7
Wykonanie umowy sprzedaży
1.
Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą
następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą wskazanych w
paragrafie 3 kanałów komunikacji.
2.
Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie
potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do
realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji
następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości
e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej
Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu
Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy
Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail
zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
3.
W przypadku wyboru przez Klienta:
a.
płatności przelewem, Klient obowiązany jest do
dokonania płatności w terminie 5 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy
Sprzedaży - w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
b.
płatności gotówką przy odbiorze osobistym przesyłki,
Klient obowiązany jest dokonać płatności przy odbiorze przesyłki w terminie 5
dni od dnia otrzymania informacji o gotowości przesyłki do odbioru.
4.
Jeżeli Klient wybrał sposób dostawy inny niż odbiór
osobisty, Produkt zostanie wysłany przez Sprzedawcę w terminie wskazanym w wiadomości
potwierdzającej przyjęcie Zamówienia, w sposób wybrany przez Klienta.
5.
Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta
liczy się w następujący sposób:
a.
W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności
przelewem - od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
b.
W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności za
pobraniem – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży,
6. W przypadku wyboru przez
Klienta odbioru osobistego Produktu, Produkt będzie gotowy do odbioru przez
Klienta w terminie wskazanym przez Sprzedawcę. O gotowości Produktu do odbioru
Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę poprzez przesłanie
stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres
poczty elektronicznej Klienta.
9. Dostawa Produktu odbywa się wyłącznie na terenie Polski.
§ 8
Prawo odstąpienia od umowy
1.
Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy
Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
2.
Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od
dostarczenia Produktu Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż
przewoźnik.
3.
Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy
oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy
wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
4.
Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej
poczty, bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres
e-mail Sprzedawcy lub przez złożenie oświadczenia na stronie internetowej
Sprzedawcy - dane kontaktowe Sprzedawcy zostały określone w § 3. Oświadczenie
można złożyć również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik do ustawy z
dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.
5.
W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta
drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany
przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o
odstąpieniu od Umowy.
6.
Skutki odstąpienia od Umowy:
a.
W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość
Umowę uważa się za niezawartą.
b.
W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca
Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania
oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego
płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów
wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż
najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.
c.
Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich
samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej
transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które
nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
d.
Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do
czasu otrzymania Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego
odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
e.
Konsument powinien odesłać Produkt na adres Sprzedawcy
podany w niniejszym Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w
którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie
zachowany, jeśli Konsument odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni.
f.
Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu,
także koszty zwrotu Produktu, jeśli ze względu na swój charakter Produkt ten
nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą.
g.
Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości
Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne
do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
10. Prawo do odstąpienia od umowy
zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy:
a.
w której przedmiotem świadczenia jest rzecz
nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca
zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
b.
w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana
w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić
ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie
zostało otwarte po dostarczeniu,
c.
w które przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca
szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
d.
o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni
usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przez rozpoczęciem
świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo
odstąpienia od Umowy,
e.
w którym cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na
rynku finansowym, nad którym Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą
wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy,
f.
w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po
dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z
innymi rzeczami,
g.
w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe,
których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których
dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy
od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli,
h.
w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe
lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym
opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
i.
o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z
wyjątkiem umowy o prenumeratę,
j. o dostarczenie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od Umowy,
§ 9
Reklamacja i gwarancja
1.
Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty.
2. Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi rzecz wolną od wad.
3.
W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy
towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w
kodeksie cywilnym.
4.
Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą
elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy.
5.
Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego
niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym
terminie, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.
6. Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres podany w § 3 niniejszego Regulaminu.
§ 10
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
1.
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości
skorzystania przez Konsumenta z
pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach
internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji
społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów,
Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami
internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
2.
Konsument posiada następujące przykładowe możliwości
skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia
roszczeń:
a.
Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego
polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15
grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z
wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
b.
Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do
wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia
15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn.
zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego
zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
c. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
§ 11
Dane osobowe Klientów
1.
Administratorem danych osobowych Klientów jest
Sprzedawca.
2.
Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora
zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to
zgodę - także w celu marketingowym.
3.
Odbiorcami danych osobowych Klientów mogą być:
a.
W przypadku Klienta, który korzysta ze sposobu dostawy
przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane
dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu
przesyłki na zlecenie Administratora.
4. Klient ma prawo dostępu do
treści swoich danych oraz ich poprawiania.
5. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
§ 12
Postanowienia końcowe
1. Umowy zawierane są w języku
polskim.
2. Sprzedawca zastrzega sobie
prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany
przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw - w zakresie, w jakim te
zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej
zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
3. W sprawach nieuregulowanych w
niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy
prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług
drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych
osobowych.
4. Klient ma prawo skorzystać z
pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym
celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR
dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Komentarze
Prześlij komentarz